FAQ – Často kladené otázky
-
1. Možno Systému DOBRÝ ANJEL skutočne veriť?
-
- Systém DOBRÝ ANJEL založili Andrej Kiska a Igor Brossmann. Obaja to urobili preto, že mali osobnú skúsenosť s rakovinou a uvedomili si,
ako rakovina dokáže rozvrátiť rodinný rozpočet.
- Systém DOBRÝ ANJEL založili Andrej Kiska a Igor Brossmann. Obaja to urobili preto, že mali osobnú skúsenosť s rakovinou a uvedomili si,
-
- Na financovanie činnosti organizácie venoval Andrej Kiska 1 milión eur, ktoré získal z predaja firiem a do roku 2013 organizáciu aj riadil.
-
- Každý darca získa registráciou prihlasovacie údaje a môže si príspevky kontrolovať.
-
- Každý rok si dávame robiť dobrovoľne aj audit v prestížnej spoločnosti Pricewaterhousecoopers.
- Všetky príspevky preposielame chorým do posledného centa, chod organizácie je financovaný z iných zdrojov.
-
-
2. Akou čiastkou ľudia väčšinou prispievajú?
Minimálna výška pravidelného mesačného finančného príspevku je 1 €. Maximálna výška je neobmedzená. Priemerný pravidelný mesačný príspevok je
okolo 7 €. Bez ohľadu na výšku mesačných príspevkov si ctíme a vážime každého darcu rovnako. -
3. Môžem posielať príspevky aj nepravidelne, alebo prestať prispievať?
Samozrejme sa nezaväzujete, dokedy budete prispievať. Boli by sme radi, ak by ste prispievali mesačne a čo najdlhšie, ale je to na vás.
Výška Vášho príspevku môže byť aj každý mesiac rôzna. Prispievanie môžete kedykoľvek prerušiť, ukončiť alebo obnoviť.
Všetky príspevky, ktoré od darcov dostaneme v jeden mesiac, už v prvý pracovný deň nasledujúceho mesiaca do posledného centa
rozdelíme medzi chorých. -
4. Ako sa dozviem, že môj príjemca je skutočne chorý a skutočne odkázaný na takýto druh pomoci?
Výber príjemcov pomoci robia onkológovia a pediatri spolu so sociálnymi pracovníkmi v nemocniciach, ktorí vedia objektívne zhodnotiť ich situáciu. O výbere príjemcov nikdy nebudú samostatne rozhodovať ani členovia Správnej rady, Dozornej rady, ani pracovníci n. o. DOBRÝ ANJEL.
-
5. Bude mať darca možnosť spolurozhodovať, komu pôjde jeho príspevok?
Väčšina Dobrých anjelov ponechá priraďovanie príjemcov náhodným výberom. Ale darca má možnosť pri registrácii za Dobrého anjela, vybrať si,
či bude prispievať každý mesiac tej istej rodine alebo každý mesiac inej a tým zabezpečí, aby všetci príjemcovia dostávali približne rovnakú pomoc. -
6. Hovoríte, že budem poznať človeka, ktorému pomáham. Čo, ako a kde sa o ňom môžem dozvedieť?
Každý darca po prihlásení sa na svoj Osobný účet Dobrého anjela na webe uvidí informácie o každom príjemcovi jeho príspevkov. Okrem kontaktných
údajov a základných informácií sa darca dozvie aj jeho stručný životný príbeh. -
7. Môžu prispievať fyzické osoby aj právnické osoby?
Pravdaže áno. Registrujú sa rovnakým spôsobom.
-
8. Vzťahuje sa táto humanitárna pomoc aj na iné choroby, nielen na rakovinu?
Systém DOBRÝ ANJEL pravidelnými mesačnými finančnými príspevkami dnes pomáha už nielen rodinám s deťmi, kde otec, mama alebo niektoré z detí
trpí na rakovinu, ale aj rodinám, kde dieťa trpí na inú zákernú chorobu, ako napríklad mozgovú obrnu, cystickú fibrózu alebo chronické zlyhanie obličiek.
-
9. Môžem spoznať ľudí, ktorým chcem pomáhať? Mohol by sa darca, Dobrý anjel, stretnúť s príjemcom?
Každý Dobrý anjel, bude poznať kontakt na príjemcu, základné informácie o jeho rodinnej situácii a zdravotnom stave. Príjemca nás v časovom intervale
pol roka bude informovať, aká je jeho momentálna situácia. Nové skutočnosti uvidí darca po prihlásení sa na svoj Osobný účet Dobrého anjela na webe.
Závisí len od darcu, Dobrého anjela, či sa s príjemcom bude kontaktovať.
-
10. Ako je možné príspevky posielať a kde?
Darca môže zasielať svoje príspevky priamym vkladaním na účet Systému DOBRÝ ANJEL SK7802000000002197258257. Pri zadávaní platobného príkazu
je nutné ako variabilný symbol uvádzať Anjelské osobné číslo, ktoré získate registráciou, alebo ak nás skontaktujete, radi vás zaregistrujeme.
Pravidelne prispievať do Systému DOBRÝ ANJEL môžete aj cez mobilných operátorov resp. inými spôsobmi.
-
11. Ako inak okrem peňazí môžem pomôcť?
Okrem pravidelného mesačného prispievania nám môžete veľmi pomôcť aj tak, že o DOBROM ANJELOVI budete hovoriť medzi svojimi známymi a priateľmi.
Ak nám chcete pomôcť nájsť nových Dobrých anjelov alebo Partnerov, napíšte nám a my Vám pošleme informačné materiály, ktoré budete môcť rozdávať.
-
12. Dá sa prispievať konkrétnej rodine z môjho okolia?
Dá sa to a budeme za spoluprácu vďační. Kontaktujte nás prosím. Následne vám poradíme, ako na to, keďže tento pacient musí byť odporučený lekárom.
-
13. Ako si overím adresnosť a transparentnosť?
Najlepšie bude, ak sa presvedčíte sami. Vyskúšajte poslať čiastku napríklad 1 € a na internete v prvý pracovný deň nasledujúceho mesiaca budete vidieť
meno a adresu rodiny chorého človeka, ktorému sme poslali celý Váš príspevok do posledného centa.
-
14. Ako si zmením výšku príspevku?
Pokiaľ prispievate cez trvalý príkaz, tak výška príspevku sa dá meniť v banke, poprípade vo Vašom internetbankingu. Ak prispievate platobnou kartou,
tak výšku príspevku môžete zmeniť TU, v prípade ak chcete svoj príspevok navýšiť, alebo ak chcete príspevok znížiť, musíte zrušiť svoj pôvodný príspevok TU
a nastaviť si novú výšku príspevku TU.
-
15. Dá sa prispievať aj cez mobilného operátora?
Áno, stačí poslať SMS s textom ANJEL A na číslo 840. Od nasledujúceho mesiaca budete prispievať sumou 3,32 € (paušál), resp. 1 € (predplatená karta).
Mobilný operátor o túto sumu každý mesiac navýši Vašu faktúru, alebo Vám sumu stiahne z kreditu. Mobilní operátori Orange, Telekom a O2 celú sumu
bezplatne a do posledného centa odošlú na účet Systému DOBRÝ ANJEL.
-
16. Ako ukončiť prispievanie cez mobilného operátora?
Pravidelné mesačné prispievanie môžete kedykoľvek ukončiť zaslaním SMS s textom ANJEL D na číslo 840. V prípade predplatenej karty sa prispievanie automaticky ukončí v prípade, že si kredit nenavýšite dlhšie ako 6 mesiacov po sebe.
-
17. Kedy budem mať anjelské číslo, keď prispievam cez SMS a kedy uvidím príspevok na svojom anjelskom účte?
Najneskôr do jedného mesiaca Vám operátor zašle formou SMS anjelské osobné číslo spolu s heslom, ktoré Vám následne umožní prístup na
Váš Osobný účet Dobrého anjela na www.dobryanjel.sk, na ktorom si môžete kontrolovať komu ste pomohli. Samotný účet môže byť
v niektorých prípadoch prístupný až do dvoch mesiacov od Vašej registrácie. Váš príspevok nám mobilný operátor zašle vždy nasledujúci mesiac po
obdržaní platby za mobilné služby. Na darcovské SMS správy sa nevzťahuje DPH.
-
18. Kedy uvidím zaslaný príspevok na svojom anjelskom účte?
Po zadaní prevodu zvyčajne do 3-4 pracovných dní uvidíte na svojom anjelskom účte, ako „príspevky prijaté v tomto mesiaci (čakajúce na prerozdelenie)“.
-
19. Ako môžem ukončiť prispievanie?
Prispievanie cez trvalý príkaz môžete kedykoľvek ukončiť vo svojej banke, poprípade vo Vašom internetbankingu. Ak si prajete ukončiť prispievanie cez
platobnú kartu, tak nás môžete kontaktovať na info@dobryanjel.sk, kde uvediete svoje meno, priezvisko, posledné 4 čísla Vašej platobnej karty,
z ktorej prispievate, výšku príspevku a deň, na ktorý je nastavená platba. Zrušenie opakovanej platby bude uskutočnené po doručení e-mailu najneskôr
k 1. dňu nasledujúceho mesiaca. Darca bude o zrušení informovaný emailom. Prípadne môžete požiadať o zrušenie prispievania cez platobnú kartu aj TU.
-
20. Chcem prispievať cez SIPO.
Stačí kliknúť TU a vyplniť formulár.
-
21. Ako môžem zrušiť prispievanie cez SIPO?
Kontaktujte nás na našom tel. čísle: +421 907 152 459, +421 908 292 949, +421 52 431 37 57 alebo mailom: info@dobryanjel.sk, kde nám uvediete
Vaše evidenčné číslo SIPO a výšku Vášho príspevku.
-
22. Ako môžem prispievať cez poštovú poukážku?
Informácie o prispievaní cez poštovú poukážku nájdete TU.
-
23. Ako postupovať, keď chcem darovať príjemcom nefinančný dar?
Ak chcete darovať nefinančný dar príjemcovi na základe nášho výberu, prosím kontaktujte nás na info@dobryanjel.sk a radi Vám rodinku na nefinančný dar priradíme. Ak chcete darovať nefinančný dar konkrétnej rodine, o ktorej ste sa dočítali na svojom profile a chceli by ste sa s ňou spojiť, môžete si u nás
overiť jej aktuálnu situáciu taktiež na info@dobryanjel.sk.
-
24. Nechcem dostávať e-maily od Dobrého Anjela.
V tomto prípade nás kontaktujte na infolinke v pracovných dňoch od 8:00 – 16:00 na tel.: +421 907 152 459, +421 908 292 949, +421 52 4313 757 alebo prostredníctvom e-mailu: dobryanjel@dobryanjel.sk, kde nám uvediete Vaše anjelské osobné číslo poprípade e-mail a my Vám zasielanie
informačných e-mailov zrušíme.
- 25. Môžem prispievať aj zo zahraničia?
-
26. Bude vedieť príjemca pomoci kto mu pomohol?
Po registrácií na Vašom konte je možnosť zaškrtnutia políčka „Prajem si, aby príjemca mohol získať moju poštovú alebo emailovú adresu.“ A už je to na Vás akú voľbu si vyberiete.
-
27. Nechcem, aby ma príjemca pomoci kontaktoval, alebo vedel kto mu pomohol.
Vo Vašom konte Dobrého anjela si odškrtnite políčko „Prajem si, aby príjemca mohol získať moju poštovú alebo emailovú adresu.“
-
28. Aká bola výška príspevku v tomto mesiaci?
Každý príspevok sa prerozdelí do posledného centa približne 2 700 rodinám v našom Systéme pomoci. Čísla a štatistiky sú uvedené na našej webovej stránke
www.dobryanjel.sk v záložke „o Nás“ – „pomoc v číslach“, poprípade TU. Priemerný mesačný príspevok je 160-170 €.
-
29. Prečo nie je moje meno v zozname darcov?
V zozname sú zverejnení Dobrí anjeli, ktorí so zverejnením súhlasia. Zároveň majú vo svojom profile okrem súhlasu zadané meno a priezvisko alebo názov
firmy a sú aktívni prispievatelia. Ak si želáte byť v zozname alebo zmeniť svoje údaje, môžete tak urobiť vo svojom Osobnom účte Dobrého anjela alebo nás
prosím kontaktujte na dobryanjel@dobryanjel.sk.
-
30. Aký je môj variabilný symbol?
Váš variabilný symbol je Vaše anjelské číslo, ktoré ste získali pri registrácií za Dobrého anjela.
-
31. Neviem svoje anjelské číslo.
V tomto prípade nás kontaktujte na infolinke v pracovných dňoch od 8:00 – 16:00 na tel.: +421 907 152 459, +421 908 292 949, +421 52 4313 757 alebo prostredníctvom mailu: dobryanjel@dobryanjel.sk.
- 32. Chcem darovať 2% z dane. Ako na to?
-
33. Nechodia mi e-maily od neziskovej organizácie Dobrý Anjel.
Na Vašom osobnom účte Dobrého anjela si skontrolujte správnosť Vášho e-mailu, poprípade nás kontaktujte na infolinke v pracovných dňoch od 8:00 – 16:00 na tel.: +421 907 152 459, +421 908 292 949, +421 52 4313 757 alebo prostredníctvom e-mailu: dobryanjel@dobryanjel.sk.
-
34. Zabudol som heslo na svojom Anjelskom účte.
Heslo by malo byť Vaše priezvisko s prvým písmenom malým, pokiaľ ste si heslo nezmenili. Poprípade nás kontaktujte na tel.: +421 907 152 459, +421 908 292 949 alebo +421 52 4313 757, my Vám heslo zresetujeme a Vy si vytvoríte nové heslo.
-
35. Chcem darovať krídla. Ako na to?
Nech sa páči, TU si môžete vybrať, ktoré krídla chcete darovať a následne vyplníte darovací formulár. Nezabudnite si pozrieť náhľad a potvrdiť objednávku.
-
36. Ako získam logo "Tu pracujú Dobrí anjeli"?
Stačí, aby v tej istej spoločnosti pracovali minimálne dvaja Dobrí anjeli. Aby sme vedeli, že to tak naozaj je, prosíme Vás, aby ste vyplnili Dobroprehlásenie o počte Dobrých anjelov. Prehlásenie môže vyplniť ktokoľvek z Vašej spoločnosti, stačí ho len dať potvrdiť pečiatkou.
-
37. Ako získam platobnú kartu DOBRÝ ANJEL a ako to funguje?
Ak ste klientom VÚB banky, vystavia Vám kartu na požiadanie a zašlú Vám ju domov poštou. Z každej Vašej platby kartou Maestro prispeje VÚB banka 0,2 % na Dobrého anjela. Vy tak pomáhate, pričom za svoj nákup neplatíte nič navyše.
-
38. Chcem anonymne prispieť cez platobnú kartu.
Pre anonymný príspevok zadajte číslo 11111111. Po zadaní Anjelského osobného čísla, alebo čísla 11111111 pre anonymné príspevky, doplňte výšku príspevku
a typ platby, či sa jedná o pravidelnú mesačnú platbu, alebo jednorazovú. Pri pravidelnej mesačnej platbe uveďte ich počet. Maximálne sa dá zvoliť 36 platieb.
Ako východzie nastavenie sú zvolené pravidelné mesačné príspevky, pokiaľ preferujete jednorazovú platbu zmeňte nastavenie v ponukovom okne.
Postup a všetko k tomu potrebné nájdete TU po zadaní Vašej e-mailovej adresy.
-
39. Pomýlil som sa v sume. Dá sa vrátiť zaslaná suma späť darcovi?
Refundácia, alebo oprava prevedenej platby je možná vždy len do konca kalendárneho mesiaca, v ktorom bola platba prijatá na účet DOBRÉHO ANJELA
(neskôr sú už peniaze zasielané príjemcom pomoci). Refundácia je možná len na základe e-mailovej žiadosti Darcu z e-mailovej adresy, zaregistrovanej
na jeho Osobnom účte, zaslaním na e-mailovú adresu anjelskaposta@dobryanjel.sk a to najmenej päť pracovných dní pred uplynutím tohto mesiaca.
Žiadosť je možné zaslať aj klasickou poštou, ktorá musí byť doručená do DOBRÉHO ANJELA najmenej päť pracovných dní pred uplynutím tohto mesiaca.
Anonymne zaslané príspevky žiaľ nie je možné refundovať (vrátiť) alebo opraviť.
-
40. Nevidím svoje príspevky na anjelskom účte.
Kontaktujte nás na info@dobryanjel.sk, kde v texte mailu uvediete svoje anjelské číslo, pokiaľ ho viete. Pokiaľ nie, potrebujeme vedieť váš e-mail,
pod ktorým ste sa registrovali, spôsob prispievania:- pre trvalý príkaz potrebujeme doplniť: Vaše číslo účtu, z ktorého prispievate, výšku príspevku, deň, kedy príspevok posielate,
- pre prispievanie pomocou platobnej karty potrebujeme doplniť: posledné 4 čísla Vašej platobnej karty,
z ktorej prispievate, výšku príspevku, deň, kedy príspevok posielate, - pre prispievanie pomocou SMS potrebujeme doplniť: Vaše telefónne číslo, z ktorého prispievate.
Následne Vám budeme môcť vygenerovať nové prihlasovacie údaje a Vy si budete môcť skontrolovať komu a v akej výške pomáhate.